dissabte, 23 de novembre de 2019

Microespais de joc




Organitzar l’espai en base a matèries o activitats permet un aprofitament total de l’espai, afavorint el desenvolupament integral de la persona, de la intel·ligència i de la imaginació, i possibilitant una interrelació i connexió entre els diferents aprenentatges. A més a més, aquesta tipologia d’organització espacial ofereix diferents opcions d’aprenentatge als infants alhora que possibilita la llibertat en la tria, fomentant, d’aquesta manera, el seu sentit crític. Els espais de l’aula funciona millor pels nens i nenes quan es troba dividit en diferents àrees de treball. Aquestes àrees ajuden als infants a visualitzar quines són les seves opcions, donat que cada àrea ofereix un conjunt únic de materials i oportunitats de treball, on no hi ha una recepta exacta. Treballar seguint aquest model permet un desenvolupament integral dels infants, fomenta la socialització, l’autonomia, el coneixement espacio-temporal, l’actitud investigadora, el desenvolupament de la creativitat, la motivació, la curiositat, la coneixença i el desenvolupament de les preferències individuals...“.  Zabalza (1996)



(Clicau damunt la foto)
Joana


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada